Tavaliselt on tööpäevad 8 tundi pikad ning peale koju jõudmist ei pruugi alati olla piisavalt energiat, et miskit produktiivset ette võtta. Mõni heidab koju jõudes magama, mõni müttab köögis ning harib kodu ning mõni heidab diivanile, et vaikselt lõõgastuda ning stressi vähendada. Kui energiat on vajaka, võib siiski õhtu sisustada võimalikult meeleolukalt isegi oma diivanil istudes.

Meelelahutuse alla kuuluvad peamiselt rõõmu pakkuvad tegevused nagu näiteks filmide vaatamine, muusika kuulamine, raamatu lugemine ning mängude mängimine. Siiski leidub veidi vägevamaid võimalusi meelelahutuse nautimiseks ning neist kohe räägimegi.

 

  • Otsi üles nostalgilised mängud

 

Me kõik mäletame vähemalt ühte video- või telekamängu, mille nägemine toob kaasa nostalgilise hõngu. 15 aastat tagasi ei olnud veel sellised konsoolid nagu Play Station ning Wii väga populaarsed ning läbi tuli ajada Dendy ja Sega boksidega. Mängude mängimiseks tuli hankida kollased kassettid, mida sai lihtsasti osta klassikaaslaste käest. Lisaks vahetati tihti mänge. Mängukassetti konsooli panemiseks tuli kassetti sisse puhuda, et tolm lendaks välja ja ühendus konsooliga oleks hea. Vanadest retromängudest olid populaarsed Tanks, Tsirkus, Olümpia, Super Mario Bros, Duck Hunt, F1 ja Galaxian. juba nende mängude tunnusmeloodiad panevad mälestused enda sees elama ning meenuvad need õndsad hetked lapsepõlvest kui pult näppus diivanil või põrandal sai istutud.

 

  • Kassikangas – ei see ei ole elusloom

 

Üheks laste lemmikuks nööri/lõnga mänguks oli vanasti kassikanga mäng, mille eesmärgiks on teha kahe käe vahele pandud lõngareast mustreid. Mängu tuleb mängida kas üksi või kahekesi. Kaaslane sel puhul teie diivanil oleks soovituslik. Kassikanga mäng nõuab näpuosavust, mõistatuslikust ning strateegiat.

 

  • Netflix ja hariduslik lähenemine

 

Netflix on mõeldud filmide ja sarjade järelvaatamiseks kuid kui tähelepanu juhtida dokumentaalosale, leiab sealt platformilt väga palju erineval eesmärgil loodud dokfilme. Hariduslikul eesmärgil saab valida vastavalt kas personaal või üldisel teemal loodud saateid.

 

  • Karaoke enda diivanilt

 

Teadlased on tõestanud, et laulmine ning näitlemine aitavad kaasa vasaku ajupoole arengule ning vähendavad stressi. Kui telekast ei ole võimalik Youtube’st mõni karaoke lugu kõlama panna, saab seda lihtsalt teha oma telefonist. Laulda tuleks kaasa kõva häälega, et ka lihased saaksid treeningut.

 

  • Mediteeri terviseks

 

Meditatsioon on tunnustatud vaimse tervise eest hoolitsemise tehnika. Kinomaailmas portreeritakse seda kui istuvas asendis tehtavat tegevust, kuid keegi ei keela ka pikali heita. Meditatsioon oma diivanilt on mugav ning intiimne. Üksi olles saab kergesti välja lülitada kogu keskkonna enda ümber ning keskenduda lõõgastumisele.

 

  • Kokkamine teleekraanil või veebilehel

 

Tänu telekokkadele on võimalik saada inspiratsiooni ka siniselt ekraanilt. Mugavalt end diivanile sisse seades tuleks võtta juurde vihik ning pliiats ning kirja panna kõik huvi pakkuvad retseptid ning nipid, mida kokad teleekraanil kasutavad. Mõni veebileht pakub live tegevusi teistel teemadel, kuid näiteks kuulus Gordon Ramsey pakub talle kaasa elamist ka live lehtedel.